Dlaczego sieci nie lubią śmieci? Rusza VI edycja konkursu dla uczniów

Celem organizowanego przez nas od lat konkursu jest edukacja ekologiczna w zakresie konsekwencji dla środowiska, jakie może wywołać pozostawianie śmieci w nieprzeznaczonych do tego miejscach lub wprowadzanie odpadów i chemikaliów do sieci kanalizacji sanitarnej.

Tegoroczną edycję adresujemy do uczniów szkół ponadpodstawowych i ponadgimnazjalnych w wieku od 15 do 18 lat. Motywem przewodnim jest MIKROPLASTIK – problem środowiskowy i zdrowotny, którym zajmujemy się także w ramach międzynarodowego projektu badawczego FanpLESStic-sea.

Mniej mikroplastiku w Bałtyku? O projekcie FanpLESStic-sea

MIKROPLASTIK TO PROBLEM.
POKAŻ TO NA PLAKACIE I WYGRAJ!

Zadaniem konkursowym jest wykonanie pracy plastycznej – plakatu w formacie A3 z przesłaniem nt. szkodliwości mikroplastiku bądź sposobów jego eliminacji na podstawie dostarczonego przez nas materiału merytorycznego. To może być np. mem, kolaż tekstowy, kolaż zdjęciowy, praca na bazie wycinków z gazet lub inna praca plastyczna wykonana dowolną techniką – także za pomocą programu graficznego.

W konkursie wyłonimy 5 laureatów. Ich prace pojawią się na gdańskich citylightach, stając się treścią dotyczącej mikroplastiku kampanii społecznej. Dodatkowo, przewidzieliśmy nagrody rzeczowe – słuchawki bezprzewodowe, głośnik JBL lub opaskę sportową.

Na zgłoszenia czekamy do 13 listopada 2020.
Można je przekazać na 2 sposoby:

  • pocztą (decyduje data stempla)
  • osobiście (najpóźniej 13.11.2020 do g. 15:00)

REGULAMIN KONKURSU

MATERIAŁ MERYTORYCZNY

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

HYDROMISJA

Konkurs jest organizowany w ramach realizowanego od lat programu edukacyjnego GIWK, który od tego roku funkcjonuje pod nazwą HYDROMISJA. W wyborze nazwy ponagali internauci. To także nazwa Centrum Edukacyjnego, które powstało przy budynku ITPO na terenie Oczyszczalni Ścieków Gdańsk Wschód.

Od września 2021 będą tam prowadzone zajęcia edukacyjne dla klas 4-6 i 7-8, szkół ponadpodstawowych i ponadgimnazjalnych, studentów i seniorów. Ich nadrzędną zasadą będzie „Nauka przez zabawę”, z wykorzystaniem elementów typowych zajęć zgrywalizowanych i warsztatów, łącząca zagadnienia z zakresu ekologii, przyrody, chemii i biologii.

Obecnie kończymy przygotowywanie pilotażu dla grup przedszkolnych i klas 0-3, który będzie odbywać się w placówkach.

Na zainteresowanych będą czekać zajęcia sensoryczne (tematyka: właściwości fizyczne wody – kolor, zapach, stany skupienia, gęstość, napięcie powierzchniowe), interaktywne (tematyka: skąd pochodzi woda, gdzie trafia, kiedy jest już zużyta i jak ją oszczędzać) i warsztatowe (tematyka: wszechobecność wody w życiu codziennym: sposób, w jaki krąży w przyrodzie, ale też w jaki może wzbogacić zabawę).

WIĘCEJ INFORMACJI WKRÓTCE!